Træningsøvelser - 5 tips til en aktiv sommer


Tip 1 - Træn I korte intervaller
Varmen, hyggen eller ferien indbyder ikke til lange træningspas, men fortvivl ikke. 10-20 minutters træning kan sagtens sparke gang i formen. Lav store øvelser, hvor hele kroppen involveres. Det er intensivt og effektivt. På den måde kan du træne i kortere tid, men med stort udbytte.



Eksempel på effektiv træning på under ti minutter.
3 øvelser x 3 omgange.

  - Øvelse 1: knæbøjning med en vægt som du efterfølgende presser op vejret. 
    Se video her.
  - Øvelse 2: armbøjninger.
  - Øvelse 3: burpees, for at sætte pulsen helt i vejret.
Se video her.

Kør 3 omgange. I første omgang laves hver øvelse i 60 sekunder, næste omgang 45 og sidste omgang 30 sekunder. Indlæg små pauser på cirka 30 sekunder mellem hver omgang.

Tip 2 - Træn sammen med en
Tag en ven, din bedre halvdel eller børnene med ud at træne. Grib vennerne, en kettlebell, et sjippetov og en medicinbold og lav cirkeltræning i skoven. Tag din bedre halvdel med på en løbetur eller leg med børnene i haven. Gør træningen sjov og social, så det ikke bliver en sur pligt.



Tip 3 - Træn udenfor
Nyd det gode vejr og tag træningen med ud I haven, skoven eller på stranden. Pak løbeskoene, slyngetræneren eller andet udstyr, som nemt kan tages med i kufferten på ferie – så er der heller ingen undskyldninger her.


 
Tip 4 - Husk på at du får det meget bedre.
Du kan slappe af i varmen med god samvittighed, og det ekstra glas vin, den kolde øl eller isen smager bare bedre, når du har fortjent det.

Tip 5 - Bevar motivationen med mobil-app’s.
Der findes apps til løb, cykling og al anden træning under solen. Find evt inspiration og motivation med den gratis Abilica App til Android eller Apple. Her får du instruktion og motivation til træningen. Nogle øvelser kan laves uden udstyr, men vi har i anledning af sommeren lavet tilbud på alle redskaber til app’en. Så vælg din favorit her og træn derudaf.


















 Se oversigt over alle øvelser