Træning anno 2013

I de seneste år er fokus på funktionel træning kun blevet større. Det er ikke længere smart at være en stor og muskuløs mand eller en åletynd kvinde. Nu skal man være stærk og have en styrke, der er brugbar. Den funktionelle styrke kan overføres direkte til hverdagens bevægelser og er den styrke, du bruger, når du eksempelvis bærer indkøbsposer, løfter et barn, kaster ting o.lign.

Slyngetræning….
er en af de mest effektive måder at træne din krop. Det er funktionel træning, der batter. Du træner styrke, balance, fleksibilitet og kernemuskulatur (ryg/mave). Det gør din krop stærkere, strammer op og gør at dagligdagens strabadser bliver betydeligt nemmere.

Principperne bag...
slyngetræning er brugt af både militærfolk og fysioterapeuter og har rødder flere steder. Der findes derfor mange udgaver af slyngen, hvor nogle varemærker har mere end 20 år på bagen. Princippet bagved er grundlæggende det samme – nemlig den funktionelle træning.

Kernen i konceptet…
er kropsvægten, der bruges som modstand i de forskellige øvelser. Du hænger i to remme, som skaber et ustabilt element i træningen, hvilket er dét, der giver de virkelig gode resultater. Du tilrettelægger selv sværhedsgraden efter dit eget niveau.

Slyngetræning har I efteråret 2012 indtaget fitnesscentrene, da motionister for alvor har fået øjnene op for fordelene. Du behøver dog ikke tage i fitnesscenter for at træne med slyngen. Det smarte er nemlig, at den ingenting fylder og er let at sætte op hvor som helst. Slyngetræning er nemt, bekvemt og gør at du kan have hele fitnesscenteret med i tasken.

Se træningsprogram med slynge her
Køb PowerSling-slynge her


 Se oversigt over alle artikler