Træningsøvelser - 5 Trin til en lykkeligere hverdag


1. Gør mere af det du kan lide
Hvad giver dig en lykkefølelse? Er det at strikke, danse zumba, en anden hobby eller noget helt fjerde. Find ud af hvad der gør dig glad og gør meget mere af det. Opsøg det så meget som muligt. Mange af os går nemlig alt for meget op i, hvad vi har det dårligt med.

 
2. Vær aktiv
Når du træner, udskiller du endofiner, som modvirker tristhed. Du får mere energi, når du træner, og du får et bedre helbred. Samtidig er du bedre rustet til at møde de udfordringer, hverdagen byder på. Hvilken aktivitet skal du vælge? Vælg evt. din træning med punkt 1 i baghovedet.

 
3. Lyt til din krop og læg mærke til hvad du virkelig har brug for
Er du frisk, så træn. Er du træt og slidt, så slap af og giv dig selv et pusterum. Så kommer du hurtigere ovenpå igen.

 
4. Tænk positivt - du kan selv være med til at påvirke din dag
Hvor tungt vil du tage de småting, du alligevel ikke kan eller vil gøre noget ved. Tag en dyb indånding, og bestem dig for at  det ikke skal ødelægge din dag. Fokuser på at solen skinner, det snart er weekend eller andet. Der er næsten altid en  ting, der er positiv. I stedet for at blive negativ over, at du ikke kan løbe 5 km, så vær glad for det, du kan løbe. Nogle mennesker synes, at det ville være fedt overhovedet at kunne løbe. MEN MEN MEN det virker selvfølgelig ikke altid, og så er det ok at have en dag, hvor du bare er sur og tvær. Accepter det og lad i morgen blive bedre.


5. Prioriter din tid
Det er lettere at vælge til eller fra, når du kender dine værdier og ønsker. Find du af hvad der er vigtigt for dig. Er det arbejde, træning, overskud, ro, at være social eller andet. Er f.eks. træning og sundhed vigtigt for dig, så sæt træningen ind i kalenderen og prioriter den på højde med arbejde og andre aftaler. Er familie og træning en vigtig værdi, så find en måde at integrere dine børn og ægtefælle i træningspasset. Dét der er træning for dig, vil dine børn sikkert bare synes er en super leg.


 


 Se oversigt over alle øvelser